Anatomisch Theater

Het Anatomisch Theater is geïnspireerd op de beroemde anatomiecolleges in de zeventiende eeuw. Het publiek neemt, net als toen, plaats in de houten banken van het theater. Vervolgens komt het ‘Theatrum Anatomicum’ tot leven met behulp van video mapping op wanden, plafond en het lichaam op de snijtafel in het midden. Ondergedompeld in de show ervaren bezoekers de verwondering en nieuwsgierigheid die wetenschappers van alle tijden heeft gedreven. Het belevenisontwerp van het Anatomisch Theater is van design bureau Tinker Imagineers en de video mapping van Mr. Beam.

Best Interior Architecture Mapping
Visiual Artist Award (Miami, juli 2018)

De Visual Artist Awards is een organisatie toegewijd om de industrie te leiden in het herkennen van pioniers en leiders op het gebied van projectiemapping, motion graphics en augmented reality. De Visual Artist Awards verheffen dit snel voortschrijdende veld door geëerd talent – individueel en zakelijk – te eren terwijl ze onderzoek doen, innoveren, testen en creatief denken, technologie en intellectuele vuurkracht toepassen om fotonen te bewegen op een manier die enthousiasme en betovering teweegbrengt voor mensen met een grote blik toeschouwers op locaties over de hele wereld. Mr.Beam, die de video mapping projectie voor het Anatomisch Theater maakte, heeft de award in ontvangst genomen. Klik hier voor de video van de uitreiking (min. 6.20-7.15).

Winner ‘Digital installations for exhibition, retail or offices’
Design Week Award (Londen, november 2015)

De Design Week is het nieuws- en inspiratieplatform voor alle ontwerpdisciplines in Groot-Brittannië. De jaarlijkse Design Week Awards presenteren de beste internationale projecten, van branding en interieurontwerp tot tentoonstellingen en interactieve producten. Het Anatomisch Theater versloeg drie andere projecten in de categorie ‘Digital installations for exhibition, retail or offices’, waaronder Type Reinvented by Monotype. In het Anatomisch Theater zijn bezoekers getuige van een inleiding tot zes eeuwen wetenschap in een audiovisuele presentatie van zes minuten, die ook dienst doet als inleiding tot het museum. “Een briljant leuke en meeslepende ervaring”, volgens de expertjury.

‘Spark’ onderscheiding
Spark Experience Awards (VS, augustus 2015)

De missie van de Amerikaanse design gemeenschap Spark is om een ​​positieve door design geleide verandering te initiëren door de beste nieuwe ideeën en ontwerpoplossingen onder de aandacht te brengen onder het motto ‘designing our future’. Tinker Imagineers, de ontwerpers van het Anatomisch Theater in het museum, kreeg de hoogste notering 'Spark!' toegekend tijdens de Amerikaanse Spark Experience Awards. Deze toekenning ontving Tinker Imagineers voor de innovatieve manier waarmee men te werk ging in de vernieuwde presentatie van het Anatomisch Theater in Rijksmuseum Boerhaave.