Rondleiding: Onooglijke objecten... die je zo over het hoofd ziet...

In het museum hebben we zoveel mogelijk objecten geplaatst die in het oog springen omdat ze mooi, opvallend, iconisch, gek of misschien wel griezelig zijn. Toch staan er ook objecten in de vitrines te ‘pronken’ die eigenlijk het aanzien niet waard zijn. De bezoeker ziet ze gemakkelijk over het hoofd. Maar deze 'onooglijke' objecten staan er niet voor niets. Sterker, dat ze staan opgesteld kan alleen maar betekenen dat ze een bijzonder verhaal met zich meedragen. In deze rondleiding komen deze verhalen aan bod en krijgen de kneusjes en de muurbloempjes van het museum de aandacht die ze verdienen.

Wanneer: zaterdag 6 en zondag 7 oktober, starten bij de balie om 12.00, 13.00. 14.00 en 15.00 uur (duur ca. 30-45 minuten)
Wie: Leuk voor alle leeftijden
Kosten: Gratis toegankelijk op vertoon van een geldig entreebewijs
Aanmelden: Niet nodig

Meer Weekend van de Wetenschap

Weekend van de Wetenschap is hèt landelijke evenement voor wetenschap en technologie! Op 6 & 7 oktober kun je onder andere bij Rijksmuseum Boerhaave de wonderlijke wereld van de wetenschap beleven in rondleidingen, workshops en een lezing.