Maatregelen voor een veilig museumbezoek

We kijken er naar uit je in Rijksmuseum Boerhaave te verwelkomen.

We houden ons aan de richtlijnen van de Rijksoverheid, het RIVM en de Museumvereniging. Reserveren voor een tijdslot kan via deze link. Er is een beperkt aantal bezoekers per tijdslot toegestaan, hierdoor kunnen we iedereen veilig ontvangen.

We vragen bezoekers:

• Houd 1,5 meter afstand van anderen.
  • Nies of hoest in de binnenkant van je elleboog.
  • Was je handen regelmatig.
  • Maak gebruik van contactloos betalen.
  • Ben je verkouden of heb je griepklachten? Volg dan de regels van het RIVM.

Het museum is open: De vaste collectie, het Anatomisch Theater, de tijdelijke tentoonstelling Besmet! en de familietentoonstellingen Spelen met Wiskunde en Schateiland zijn te bezoeken. Daarnaast zijn er weer speurtochten: De Dokterstas, de Wiskundekoffer en de Canonspeurtocht! Ook zijn het museumcafé en de museumwinkel open.

Rijksmuseum Boerhaave volgt de richtlijnen van het RIVM en de Nederlandse Museumvereniging omtrent COVID-19. Ook volgen we zo veel mogelijk de protocollen die worden gedeeld via de PO-, VO- en MBO-Raad.