Gratis naar Rijksmuseum Boerhaave tijdens onderwijsstaking

De stakingen van leraren in het basis- en voortgezet onderwijs eind januari gaan door. Ook al zijn de scholen gesloten, we willen dat kinderen er een leuke en leerzame dag van kunnen maken. Heb je nog geen plannen? Ontdek de wereld van wetenschap in Rijksmuseum Boerhaave. Het museum is 30 en 31 januari de gehele dag gratis te bezoeken voor kinderen en een begeleider.  Er is veel te beleven in het museum.

Avonturiers kunnen op expeditie in de doe-tentoonstelling ‘Schateiland’ (vanaf 6 jaar). Voor hen die meer van getallen houden, is er de familietentoonstelling Spelen met wiskunde en Wiskunderoute (vanaf 8 jaar). Ontdek de wondere wereld van je eigen lichaam met een ´dokterstas´ (8-12 jaar). Ga op verkenningstocht langs de maan, de planeten en de sterren in de tijdelijke tentoonstelling Kosmos: Kunst & Kennis. Of kijk, speur, zoek en ontdek van alles over de Canon met het Canon-speurspel. En... misschien los je het eindraadsel wel op?

Voor wie: Leuk voor kinderen vanaf 6 jaar oud.